Нормативні документи з питань національно-патрітичного виховання
Листи Глави Адміністрації Президента Україн
1. Методичні матеріали для використання у проведенні інформаційно - роз’яснювальної роботи серед населення та військовослужбовців щодо встановлення Дня захисника України від 23.10.2014 № 02-01/3078
Спільний наказ Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України, Міністерства освіти і науки України
1. «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді» від 27.10.2009 № 3754/981/538/493
Накази Міністерства освіти і науки України
1. «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України» від 07.09.2000 № 439
2. «Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура») від 13.06.2012  № 687
3. «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» від 27.10.2014 № 1232
Листи Міністерства освіти і науки України
1. «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014-2015 навчальному році» від 25.07.2014 № 1/9-376
2. «Про Всеукраїнську акцію «Лист пораненому» від 04.08.2014 № 1/9-392
3. «Про проведення Уроків мужності» від 13.08.2014 № 1/9-412
4. Про відзначення 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» з додатком «Методичні матеріали щодо вшанування 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» від 17.10.2014 № 1/9-543
 

Ніжинська гімназія № 16 - опорна школа з національно-патріотичного виховання

                        «… опорна школа – це, в першу чергу, творча школа, котра вчить і виховує дітей в єдиному гармонійному процесі, в якому відносини «учитель-учень» знаходяться на  високому щаблі розуміння. Завдання її полягає в тому, щоб розвивати творчі сили гімназистів, виховувати з них людей високоморальних, здатних «творити і розуміти культурні цінності …»

В. Назарець

Проблема, над якою працює опорна школа з національно-патріотичного виховання:

«Використання творчої спадщини В.О.Сухомлинського у світлі гуманної педагогіки з метою виховання успішної,  життєспроможної особистості, здатної до творчої самореалізації у демократичному суспільстві»

Відповідно до  Наказу Міністерства освіти і науки України від 16. 06 2015 р. № 641 з метою реалізації основних положень «Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді», основних заходів, спрямованих на розкриття мети, положень  і завдань «Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді»,  враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття  патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції.

 Наш навчальний заклад ставить в основі навчально-виховного процесу важливу мету – стати для дітей осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Перед членами опорної школи та всього педагогічного колективу стоять такі завдання:

  1. Повсякденне виховання поваги до конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.
  2. Виховання в учнівської молоді національної самосвідомості, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням  відповідальності.
  3. Системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
  4. Виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування  нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина. патріота України.
  5. Формування моральних якостей особистості, культури поведінки, виховання бережливого  ставлення до природи, розвиток мотивації до праці.

  Для реалізації цих глобальних завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності.