Науково-методична проблема, над якою працює гімназія № 16:

„Формування успішної, життєспроможної особистості, здатної до творчої самореалізації у демократичному суспільстві шляхом використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій в освітньому процесі”

Структура науково-методичної роботи:

 

Нетрадиційні форми методичної роботи

Процес реформування освіти в Україні є спробою застосування нових форм роботи у межах традиційної системи. Модернізація освітньої галузі передбачає нові підходи до управління навчально-виховним закладом, створення умов для ефективної професійної діяльності педпрацівників, стимулювання педагогічної творчості.

Система методичної роботи  гімназії № 16 покликана задовольняти, в першу чергу, потреби розвитку навчально закладу як школи нового типу, а також інтереси педагогічного колективу у постійному підвищенні свого фахового рівня згідно з сучасними вимогами психолого-педагогічної науки та практики.

Творчі пошуки в удосконаленні вже відомих методів і засобів навчання та опанування новими, інноваційними методами поширюються на всю систему методичної роботи. Саме тому стало традиційним проведення у навчальному закладі нестандартних форм роботи:

  • методична естафета; 
  • тиждень нестандартних уроків;
  • психолого-педагогічний турнір;
  • психолого-педагогічний брейнстормінг;
  • методичний ринг;
  • виставка педагогічної творчості;
  • педагогічний консиліум.

 Проведення нестандартних форм методичної роботи сприяє підвищенню фахової майстерності, стимулює до самоосвіти, дає можливість поєднувати індивідуальні та групові форми роботи, виявляти загальну ерудицію вчителів.

             Підготовка до проведення нетрадиційних методичних заходів

        Успіх  проведення нетрадиційних методичних заходів залежить в значній мірі від організації та „включення” членів колективу у підготовку. Підготовчий етап бажано розпочати не пізніше як за місяць до проведення заходу. Він може складатися з таких етапів:

  • Попереднє інформування колективу про тему, мету, умови, завдання та дату проведення заходу.
  • Створення інформаційного куточка (в ньому розміщуються оголошення, завдання, умови, списки рекомендованої літератури).
  • Виставка матеріалів та необхідної літератури у методичному кабінеті.
  • Підготовка матеріального забезпечення заходу: табличок з назвами  команд, карток із завданнями, необхідних таблиць, схем, призів.
  • Консультування учасників у разі необхідності, надання їм певної допомоги.
  • Засідання членів журі з метою обговорення умов, єдиних вимог та критеріїв оцінювання конкурсів.