Науково-методичний центр інклюзивної освіти  [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nmcio.ippo.kubg.edu.ua/

Наказ МОНУ   - Режим доступу :  http://www.rzhyschiv-osvita.edukit.kiev.ua/Files/downloads/1_9-495.pdf

Наказ МОНУ «Про затвердження Критеріїв оцінювання» - Режим доступу: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/18438/

З 1 вересня 2015/2016 навчального року Ніжинська гімназія №16 впроваджує  інклюзивне навчання.

Кожна дитина – особлива. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Так уже сталося, що поряд зі здоровими дітьми живуть, ростуть, виховуються діти з вадами  розвитку. Вони, як і всі без винятку громадяни нашої держави, мають право на здобуття якісної освіти. Інклюзивна освіта не є чимось абсолютно новим і незвіданим, це гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання.

 Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Діти з особливими потребами мешкають і на території мікрорайону нашої гімназії. Тому перед педагогічним колективом постала проблема створення умов для інклюзивного навчання дітей із обмеженими можливостями здоров’я, їх інтеграція у загальноосвітній простір, поширення різноманітних форм спільного навчання і виховання дітей з особливостями розвитку та їх здорових однолітків.

 Взаємодія з іншими дітьми сприяє фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвитку дітей з особливими потребами. При цьому діти з типовим розвитком демонструють відповідні моделі поведінки дітям з особливими потребами і мотивують їх до цілеспрямованого використання нових знань і вмінь. Вони вчаться співчувати та природно сприймати дітей з особливими потребами. Діти з особливими потребами, спілкуючись з іншими дітьми, матимуть можливість налагодити дружні стосунки зі здоровими однолітками, брати участь у громадському житті  гімназії, класу.